piątek, 13 stycznia 2017

Jakieś pytania?

-Trening skończony. Czy macie jakieś pytania?
.
.
.
.
.

.
.
   Zwykle nie macie... A to nie dobrze...


   Oczywiście mógłbym uznać, że skoro nikt o nic nie chce zapytać to wszystko co robiliśmy idealnie rozumiecie i miałbym ten temat "z bańki". Mógłbym tak uznać ale pamiętam jeszcze jak parę lat temu sam miałem całą masę pytań po każdym treningu i zamiast pytać swojego instruktora szukałem odpowiedzi po jakiś dziwnych internetowych forach gdzie tacy jak ja początkujący wypowiadali się w tematach, o których mieli co najwyżej średnie pojęcie. Straciłem przez to sporo czasu i przyjąłem sporą dawkę gównianej wiedzy, a można było tego uniknąć.

   Na treningach realizujemy pewne założenia i na nich się skupiamy. W ten sposób wszyscy robimy systematyczny progres ale każdy z Was jest inny. Na ile jest to możliwe przy zajęciach grupowych, staram się wyłapywać i korygować wasze błędy podchodząc do każdego jak najbardziej indywidualnie ale koniec końców to WY najlepiej wiecie co sprawia wam największą trudność. 

   Macie z czymś problem? Nie czekajcie aż poda się wam rozwiązanie na tacy. To może potrwać, a przecież istnieje prostsza droga do przyspieszenia swojego rozwoju. Jest coś co was interesuje? Zapytajcie o to. O aktualnie przerabianą technikę, o jakąkolwiek technikę/sekwencję/akrobację/ćwiczenie/plan treningowy czy cokolwiek innego związanego z capoeirą. Zadawanie pytań to sposób w jaki każdy z was może indywidualnie pokierować swoim rozwojem. Warto to mieć na uwadze i pytać. Zawsze odpowiem, zawsze podpowiem, a jak nie będę znał odpowiedzi to jak najszybciej ją znajdę. I nie chodzi nawet o to, że taka jest rola trenera. Ja po prostu lubię odpowiadać na wasze pytania. Mam nadzieję, że się w tej kwestii rozkręcicie!

Grad. E.T.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz