poniedziałek, 30 listopada 2015

Nauczaj mnie, Mestre Youtube!

   "Mój trener mnie nienawidzi. Pokazuje mi jakieś techniki dla początkujących, każe robić w kółko ginga i drillować sekwencje dla dzieci podczas gdy ja widzę jakie rzeczy robią naprawdę dobrzy zawodnicy! Nie pokazuje tych NAPRAWDĘ ciekawych rzeczy, a wiem że je umie. Skubaniec robi to specjalnie, żebym nie był od niego lepszy ale nie ze mną te numery! Od dziś będę miał nowego mistrza! Nauczaj mnie, Mestre Youtube!!!"

   Uczyliście się kiedyś technik capoeira z Internetu? Ja przyznaje bez bicia, robiłem to wielokrotnie! I nie mam w zasadzie nic przeciwko temu jednak nauczony doświadczeniem wiem, że trzeba z tym mocno uważać. Nic tak nie uczy jak błędy ale zdecydowanie mniej bolesna jest nauka na czyiś niż na swoich. Internet jest pełen wiedzy, nie znaczy to jednak, że wszystko co tam znajdziemy jest wartościowe. Poniżej moja osobista, krótka i raczej luźna lista rzeczy, które warto mieć na uwadze szukając informacji o capoeira, szkoleniówek czy filmików z rodas.:

1. Tutoriale od siedemnastolatka z 1,5 - letnim stażem w capoeira niekoniecznie są dobrym materiałem szkoleniowym.

2. To, że ludziom na filmikach nic się nie dzieje gdy uczą się salta w tył skacząc z podwyższenia nie oznacza, że Tobie też się nic nie stanie.

3. Na treningach robimy rzeczy w określonej kolejności. W skrócie, zaczynamy od łatwiejszych elementów, których praktyka przygotowuje nasze ciała do nauki trudniejszych. Próby odwracania tej kolejności mogą być bolesne!

4. Fora internetowe czy inne fejsbukowe grupy służą wymianie wiedzy, poglądów i opinii. Korzystaj z nich, Mój Drogi biało-żółty sznurku, wiedz jednak, że odpowiedzi na twoje pytania udzielają tam w większości... inne biało- żółte sznurki.

5. Grupa, w której trenujesz prezentuje określony styl. Nie koniecznie ten sam co ta, w której szukasz inspiracji oglądając jej rodas na Youtube.

6. Diabeł tkwi w szczegółach. Przekonasz się o tym osobiście gdy będziesz musiał korygować złe nawyki, których nabawisz się ucząc z filmików na pałę. 

   I na koniec najważniejsze- nie nauczysz się Capoeira z internetu! Sorry, nie da się... Sprawdzałem...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz